שחר אילן: "אני לא שונא חרדים, אני פועל לטובתם"

    איתמר זינגר 1 Comment on שחר אילן: "אני לא שונא חרדים, אני פועל לטובתם"
    9:30
    06.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ עמית הלוי: "הסיסמה 'לעולם לא עוד' חסרת כיסוי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אני חושב שמדינת ישראל צריכה לממן את לימודיהם של אליטה של תלמידי חכמים יכול להיות שאפילו בצורה נדיבה יותר ממה שמקובל היום. בהחלט יתכן שהיא צריכה לאפשר לכל גבר חרדי מספר שנות לימוד בישיבה גדולה" הפתיע ואמר היום שחר אילן סמנכ״ל עמותת חדו״ש (חופש דת ושוויון) אותה אנו מכירים מאינספור עתירות לבתי המשפט נגד הציבור החרדי.

    שחר אילן שוחח עם חברי 'מרכז התקשורת' וחלק מהחברים מחו מיד כניסתו לקבוצה. הרב אמיר קריספל: "אני חושב שהפעם הגזמתם הבאתם אחד שכל מה שריח של דת עולה באפו הוא מסתער עליו כשועל".

    על שאלה על הזכות לדת וגבולותיה השיב אילן "כמו כל זכות אחרת. היא מוגבלת על ידי זכויות אחרות. באופן עקרוני אין בעיני ספק שזכותם של יהודים להתפלל על הר הבית. האם הזכות הזאת מצדיקה שאנשים ימותו או שתפרוץ מלחמה כוללת? לא".

    "ומאיפה הבאת את הבדיה שאברך עולה למדינה 17,000 שח??? זו הסתה לשמה". כתבה יעל מזרחי וזכתה לתשובה ארוכה שתמציתה: "מצחיק, אבל מעולם לא אמרתי או כתבתי שכל האברכים מקבלים 17 אלף שקלים. מעולם לא אמרתי או כתבתי שאפילו אברך אחד מקבל את הסכום הזה. ציינתי שאלה סכומים שאדם עובד משלם עליהם מיסים והשווי האמיתי ברוטו של הסל למשפחה עם עשרה ילדים הוא כ-17 אלף שקלים. חבל שפוליטיקאים ועיתונאים חרדים ממשיכים להפיץ את האגדה שכתבתי שכל אברך מקבל 17 אלף שקל. הציבור מייחס לי אמינות ניכרת. למה לשכנע שזה מה שאני אומר, כשהמספרים שבהם אני נוקב נמוכים בהרבה?".

    "האם יש איזשהו הקשר בין דת ומדינה שאתה מוכן לקבל? האם אתה מבין את הזיקה היהודית שלנו לאדמה כאן ושאיננו ככל האומות?!" שאלה שושי הלר.

    אילן השיב: "חדו"ש מתנגדת להפרדת הדת והמדינה במובן הצרפתי או האמריקאי שלה, כלומר הפרדה מוחלטת. זו מדינה יהודית. ההגדרה שלנו למדינה יהודית שונה משל רבים מכם אבל אנחנו סבורים שקשר מסוים בין דת ומדינה חיוני. חיוני שיהיה כשר בצבא כדי שנוכל לשרת ביחד. חיוני ששירות המדינה ישמור שבת להוציא מיקרים חריגים כדי שאנשים דתיים יוכלו לעבוד בו. חיוני שילמדו על יהדות בבתי הספר והרבה יותר ממה שלומדים היום אבל ברוח פלורליסטית. לעומת זאת חיוני ששירותי הדת יוצאו מידי המונופול המושחת של הרבנות.

    וכמובן חיוני שיהיו פה נישואין וגירושין אזרחיים. כמובן זה היה רק מיטיב עם היהדות, משפר את תדימתה, מונע ממזרים. אז למה זה לא קורה? באמת למה?"

    חברי הקבוצה השיבו לו: "בג״צ קיבל פתרון של בני נח רק מתוך ההבנה שיש מצב שנישואים אזרחיים תופסים גם כהלכה ועלולות להסתובב נשים גרושות אזרחית אולם נשואות אזרחית. זה איסור בסיסי של היהדות! ולא מתוך חוסר רצון לבטל חוק.

    לא חששו להוציא מידי בתי הדין 7 מתוך 11 סמכויות שהיו בעבר. על רוב הנושאים אפילו בהסכמת שני הצדדים לא ניתן לדון בבתי הדין (נראה אותם אוכפים זאת בבתי הדין של עדות אחרות). אולם יש קווים אדומים!! גם בג״צ השכיל להבינם. ואתה?!" אך לא זכו למענה.

    ביקורת רבה שלו מופנית לפוליטיקה המגזרית: "רק מדבר אחד אני חוזר בי. אני לא חושב שהמפלגות החרדיות באמת מייצגות את הציבור שלהן. הן מייצגות את בעלי המוסדות ואחריהם את האברכים וכלל לא מתייחסות לחרדי העובד. ורוב החרדים היום (70% נשים + 45% מהגברים) עובדים רישמי".

    "אין ספק שהפוליטיקאים שלכם מתחילים לעסוק בנושאים כלל ישראליים. ובמקרה רבים מהפוליטיקאים שלכם הם אנשים עובדים. זה יותר ממה שאפשר לומר על חלק מהשרים הלא חרדים. אז כן ליצמן בא לעבוד ועושה את העבודה" אמר והוסיף:  "מצער אותי מאוד שיש לאנשים תפיסה שאני שונא חרדים. אני מרגיש קרבה ניכרת לציבור החרדי וסבור שאני פועל לטובת הרוב של הציבור הזה שהוא ציבור עובד ומתפרנס או רוצה לעשות זאת. לפוליטיקאים החרדים שאני מרבה לבקר נוח מאוד להפיץ את הטענה שאני שונא חרדים כדי לטעון שהביקורת עליהם היא ביקורת על הציבור החרדי. אין לכך כמובן שום בסיס. הפוליטיקאים החרדים עדין מקבלים את קולות הציבור החרדי אבל אינם מייצגים חלק גדול ממנו. בכל מקרה כל אחד פה מוזמן למצוא בגוגל ציטוטים שלי שמעידים על שנאה לחרדים. בהצלחה עם זה".

    "כולי תפילה שה׳ יערה עליך רוח ממרום ותחזור בתשובה ואסיים בפסוק של דוד המלך יתמו חטאים ולא חוטאים יתמו חטאים ולא חוטאים" נעל הרב אמיר קריספל את הדיון והלר הוסיפה בפיוטיות "אמנם לעתים אנו מתרשמים מהענפים המוצלחים ומהפירות המגוונים והטריים של העץ. עלות השחר זה הרגע החשוך ביותר ביממה ואחריו מגיע יום חדש וכשהשחר עולה, עם ישראל ממשיך להביט אל האופק ולזכור כמו אילן כי חוסנו וחוזקו האמיתיים הם שורשיו".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אם הוא שונא חרדים אז איך היה אוכל אותם